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3D, 그래픽, 프로그래밍 관련/3DS MAX 스크립트

[3ds max script] Batch export/import (맥스에 다수 파일을 한꺼번에 불러오는 스크립트)

 

이 스크립트는 여러가지 확장자 파일을 맥스에서 export / import 할 수 있는 스크립트 입니다.

 

 

3ds max에서 ZBrush, Unity, UDK 등의 모델로 전송할 수 있도록 export 옵션을 제공하고, 반대로 max에서 호환되는 다양한 3D 파일 데이터를 한꺼번에 import 할 수도 있습니다. 

지원되는 파일 형식 : max, obj, fbx, 3ds, ase, dwf, dwg, dxf, dxf, dae.

 

General features

  • Very easy to use script
  • All options are saved.This means all checkboxes, text fields will remember your change.

Import features

  • Create file layers. Create a layer for every file and add the file contents to it.
  • Rename to file name. Rename all objects to the filename_1
  • Attach in file. Attach all objects from the same file together
  • Group in file. Group all objects from the same file

Export features

  • Reset geometry. Apply the boxmethod to every object (reset transformation etc.). Optionally move the pivot to the origin.
  • Delete turbosmooth. Delete the TurboSmooth modifier before exporting.
  • Move to [0,0,0]. Move objects to the origin before exporting
  • Rotate the objects before exporting (to fix rotation problems)
  • Scale the objects before exporting (to fix scale issues)
  • Name change. Add prefix and/or postfix to the name of the objects before exporting.
  • Combine collision mesh. Mesh with the same name and the given prefix/postifx will be exported together (ex. UCX_).
  • Combine LOD’s. Meshes with the given prefix/postfix will be exported to the same file. For example _LOD* (* means numbering) for unity.
  • Group support. Objects in a group are automatically exported to the same file. If the Collapse groups option is enabled, the group will be collapsed to one mesh.
  • FBX export options, use the FBX Preset option under the advanced section

So no need for an export scene. You can check the options and everything will be perfectly exported.
After exporting the scene will be restored.

 

 

설치방법 :

 

아래 사이트에서 스크립트를 우선 다운로드 합니다.

 

http://josbalcaen.com/scripts/max/batch-exportimport/

 

Batch export/import – JosBalcaen

This is a handy script if you want to transfer your models from one 3d-package to another. Category: Free work Downloadable: Free This is the perfect script to transfer your models from 3ds Max to ZBrush/Unity/UDK/… Basically it batch exports objects to

josbalcaen.com

또는 

 

http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/batch-

 

3ds Max | Scripts | ScriptSpot

V-RayMtl Converter - the very useful professional tool for automating such a time-consuming process as converting of materials, maps, lights, cameras, proxy, modifiers etc. from different renderer engines (currently supported: Scanline (Standard), Raytrac

www.scriptspot.com

 

.mzp 확장자의 스크립트 파일의 경우에는 맥스를 실행하고 뷰포트상에 드래그앤드롭 하면 됩니다. 그럼 다음과 같은 창이 뜨는데요

 

인스톨을 누른 다음 위에 나와있는 경로로 이동하면 다음과 같은 창을 확인 할 수 있습니다.

(Customize > Customize User Interface > Tab : Toolbars > Category : Batch Exporter Importer)

 

 

Action 항목에 보이는 Open the Batch Exporter/Importer 스크립트를 드래그앤드롭 해서 원하는 툴바 창에 끌어놓고 사용하시면 됩니다.

새로운 툴바 창은 우측에 New 버튼을 눌러서 만들면 되겠죠?

 

드래그앤드롭 해서 스크립트 실행 버튼을 만들었는데 버튼에 텍스트가 보이지 않는다면 3ds max를 재실행 해보세요.